Reklama

Zastrzeżenie karty płatniczej to procedura stosowana w przypadku, gdy ktoś nam ukradnie kartę, zgubimy ją lub zostanie zniszczona. To chroni nas przed użyciem jej przez osobę nieuprawnioną i utratą znajdujących się na rachunku oszczędności. Dotychczas każdy bank samodzielnie udostępniał wskazane procedury swoim klientom. Specjalna infolinia, zajmująca się obsługą kart płatniczych, była dostępna tylko dla osób, które posiadają tam konto.

Zastrzeżenie polega na trwałym zablokowaniu możliwości dokonywania transakcji przy użyciu karty i jest czynnością nieodwołaną. Oznacza to, że nie można wycofać dokonanego zastrzeżenia ani odblokować zastrzeżonej karty.

Jak najwygodniej zastrzec kartę płatniczą

Reklama

Mamy trzy możliwości zablokowania karty w naszym banku: 

  • przy pomocy infolinii telefonicznej, 
  • poprzez stronę internetową banku oraz w bankowości internetowej,
  • osobiście w dowolnym oddziale naszego banku.

Od stycznia 2014 roku kartę płatniczą zastrzeżemy, dzwoniąc także pod jeden ogólnopolski numer - 828 828 828. Jest on dostępny całodobowo, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. Do nowego systemu należy aż 20 banków dysponujących 80% rynku kart w Polsce. Numer dostępny jest z telefonu komórkowego oraz stacjonarnego. 

Dodatkowo przygotowano stronę internetową umożliwiającą samodzielne zablokowanie karty płatniczej. Dostępna jest ona pod adresem: www.zastrzegam.pl 

Jeśli po jakimś czasie odnajdziemy kartę uważaną za zagubioną, nie będziemy już mieli możliwości ponownego skorzystania z niej. W tej sytuacji należy złożyć wniosek o wyrobienie nowej. Starą trzeba zniszczyć lub oddać w banku.